AliExpress reviews en ervaringen
Reviews en Ervaringen met AliExpress
Geïnteresseerd in wat anderen vinden van AliExpress? Ontdek uiteenlopende meningen over AliExpress verzameld op één plek. Lees gebruikerservaringen en beslis of AliExpress jouw keuze wordt voor toekomstige aankopen.
Introductie tot AliExpress
AliExpress, een onderdeel van de Alibaba Group opgericht in 1999 te Hangzhou, China, fungeert als een online marktplaats zonder zelf producten te verkopen. Het platform is erop gericht om Chinese producten aan te bieden aan internationale klanten. Aanvankelijk richtte AliExpress zich op bulkverkoop met minimale orders, maar is uitgegroeid tot een platform ook voor individuele consumenten dankzij verkopers die producten per stuk aanbieden. De aangeboden goederen zijn vaak voordelig geprijsd dankzij direct contact met consumenten, geen fysieke winkels en massaproductie. Leveringen in Europa variëren van 3 tot 60 dagen, en producten verzonden per boot komen vaak zonder verzendkosten.
Waarom Kiezen voor AliExpress?
AliExpress biedt Europese klanten toegang tot een bijna oneindige verzameling producten, van items van slechts €2 tot luxe horloges en complete kostuums, allemaal eenvoudig online te bestellen. Met meestal gratis of zeer lage verzendkosten, is bestellen uit China net zo voordelig als binnenlands bestellen. Gezien de concurrentie tussen verkopers, loont het om op zoek te gaan naar de beste deals. Het gebruik van coupons voor extra kortingen op de toch al lage prijzen maakt shoppen op AliExpress nog aantrekkelijker.
Betrouwbaarheid van AliExpress
Hoewel AliExpress zelf geen keurmerk draagt, staat het bekend om zijn strenge beleid tegen slechte verkopers. Bij problemen ontvangt de klant doorgaans zijn geld terug. Voor het beoordelen van verkopers en producten gebruikt AliExpress een systeem van reputatiebeoordelingen, klantenreviews, en de mogelijkheid om contact op te nemen met de verkoper. Dit alles draagt bij aan de transparantie en de mogelijkheid om betrouwbare aankopen te doen.
Klantenservice en Klachtenafhandeling
Bereikbaarheid voor klantenservice en klachten is voornamelijk online via geautomatiseerde chat en antwoordsystemen. Bij problemen met een aankoop kan een geschil (dispute) worden ingediend, waarna na beoordeling een mogelijke terugbetaling volgt. In sommige gevallen wordt gevraagd het product terug te sturen.
Deel jouw Ervaring met AliExpress
Heb je een aankoop gedaan bij AliExpress en wil je jouw ervaring delen? Laat hier je bevindingen achter om anderen te helpen AliExpress optimaal te benutten.
De betaalprocedure is frustrerend. Na het herhaaldelijk invoeren van persoonlijke gegevens en bankkaart informatie, stuit je toch op problemen; het herkent mijn telefoonnummer niet en andere gegevens schijnen ook incorrect. Erger nog, contact opnemen biedt geen oplossing omdat er geen werkend e-mailadres is en zelfs via de Facebook-pagina krijg ik geen reactie.
In België bestelde ik een witte ventilator van 25w, maar ontving een zwarte van 20w in slechte staat. Op verzoek om dit terug te sturen, verloor ik €7,5 aan verzendkosten, zonder resultaat. Mijn retourzendingen werden herhaaldelijk naar mij teruggestuurd omdat het opgegeven adres, behorend tot een groot magazijn in China, niet erkend werd door Bpost. Ondanks mijn inspanningen en rechtstreekse contact met Bpost bevestigde AliExpress geen terugbetaling doordat de retour niet ontvangen was.
Heb op 20/10/2023 een armsteun gekocht en betaald maar heb deze door bepaalde omstandigheden niet ontvangen en de bestelling is nu gesloten. Ik verwachtte dat ik mijn geld terug zou krijgen, maar dat is niet gebeurd. We zijn inmiddels de 23/10/2023 en ik heb nog steeds niets ontvangen. Dit soort praktijken moet niet getolereerd worden, vooral niet van bedrijven die denken dat ze met het geld van hun klanten kunnen doen wat ze willen.
Het pakketje met een tablet van €100 werd beschadigd geleverd. De aanbieding was €14 om het te behouden met een beschadigde lens. Retourneren naar China op eigen kosten werd gesuggereerd, wat ik geweigerd heb. Na een maand van dagelijks e-mails uitwisselen zonder bevredigende oplossing, heb ik besloten te stoppen met communiceren. Ik zal hier nooit meer kopen, en mijn account is verwijderd.
In maart 2023 kocht ik een 8-in-1 watermeter bij Meterk top sell Store via AliExpress, die bij aankomst defect bleek. Na mijn klacht werden allerlei onredelijke voorstellen gedaan, zoals het op eigen kosten laten repareren door een lokaal bedrijf. Ze bieden geen garantie en verschuilen zich achter de fabrikant voor een mogelijke oplossing. Ondertussen wacht ik nog steeds. Zowel het betreffende bedrijf als AliExpress tonen geen enkele interesse in het oplossen van mijn probleem, wat mij 80 euro kostte. Mijn advies: koop hier niet en vermijd deze bedrijven. Ik blijf melden dat het product defect is tot ze me verbannen, want ik ben klaar met AliExpress na deze tweede slechte ervaring. https://meterktopsell.nl.aliexpress.com/store/1100338094
Artikelen betaald maar nooit ontvangen en geen geld teruggekregen. Dit voelt echt als diefstal.
Op 23 januari een kabel besteld en betaald, maar verder niets meer van gehoord, geen verzendbevestiging of product ontvangen. Contact opnemen met AliExpress blijkt onmogelijk. Mijn advies: koop bij een betrouwbaar Nederlands bedrijf om zulke problemen te vermijden. Nooit meer AliExpress voor mij.
De producten die ik besteld heb worden niet geleverd.
Helemaal niets geleverd gekregen. E-mails worden beantwoord met standaard verontschuldigingen dat het Chinees nieuwjaar is en ze niet bereikbaar zijn. Absoluut waardeloos.
Na mijn bestelling op de website te hebben geplaatst, bleek het pakket niet geleverd te worden. Volgens de trackinginformatie is het ergens in Mexico terechtgekomen. Helaas kreeg ik mijn geld ook niet terug. Voel me hierdoor echt opgelicht; ik adviseer echt om hier niets te kopen.
In het afgelopen halfjaar hebben we regelmatig te maken gehad met niet geleverde pakketjes, waarbij de track and trace aangaf dat de bezorging mislukt was. Bezorgtijden kunnen oplopen tot wel drie maanden en soms wordt er na een bestelling extra geld gevraagd door verkopers. Hoewel ik uiteindelijk mijn geld terugkrijg, blijft het een teleurstellende kwestie.
Zoals ik al zei, ik plaats geen bestellingen meer bij Ali.
Ik heb een teleurstellende ervaring gehad met Power Voltage store. Men adviseerde mij te betalen via een overschrijving. Na mijn betaling ontving ik geen track- en tracecode, noch enige vorm van communicatie van de verkoper. Hierdoor heb ik veel geld verloren aan een corrupte winkel op AliExpress, een platform dat niks ondernam tegen deze praktijken. Ik besluit voortaan niets meer via AliExpress aan te schaffen.
Ik was er vanuit gegaan dat Ali Express betrouwbaar was, maar helaas is dat niet zo. Na mijn betaling ontving ik berichten dat ik nog moest betalen, anders zou mijn bestelling worden geannuleerd. Er lijkt geen duidelijke manier te zijn om dit probleem op te lossen. Uiteindelijk heb ik voor producten betaald die ik nooit heb ontvangen. Ik hoop dat deze oneerlijke praktijken snel aangepakt worden.
Dit jaar is mijn ervaring met Aliexpress bedroevend. Van de 8 bestellingen heb ik 5 niet ontvangen. Bij deze bestellingen heb ik een geschil ingediend. Slechts bij 3 ervan kreeg ik mijn geld terug. Aliexpress komt pas in actie wanneer de leveringstermijn is overschreden en besluit dan vaak geen vergoeding toe te kennen, net zoals vorig jaar. Soms passen ze de bestelling aan zonder overleg. Ik ben klaar met Aliexpress en ga op zoek naar alternatieven.
Afschuwelijk! Zowel kopers als werkende kinderen die niet betaald krijgen, worden benadeeld. Verlaag alstublieft deze beoordeling!
Na meerdere aankopen door de aantrekkelijke prijzen, ben ik zeer tevreden. Hoewel de levering soms wat tijd vergt, maakt de uitstekende klantenservice, die een eerder issue snel oploste, veel goed.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is AliExpress een betrouwbare partij om zaken mee te doen?
Er zijn 17 beoordelingen geplaatst over AliExpress. Hun gemiddelde score is 4,6 waar 24% van de klanten heeft aangegeven dat ze opnieuw bij AliExpress zouden bestellen.
In welke sectoren is AliExpress actief?
AliExpress is actief in de webshops industrie en specifiek in sectoren zoals elektronica , hobby , speelgoed , voordeelshops en warenhuizen.
Ik heb de beoordelingen van AliExpress goed gelezen. Wat nu?
Heeft u de beoordelingen van AliExpress gelezen en bent u ervan overtuigd dat dit een betrouwbaar bedrijf is om zaken mee te doen? Ga dan naar de website en plaats uw bestelling! Als u nog steeds niet zeker weet of AliExpress geschikt is voor u, kijk dan op webwinkelwijzer.nl en vind een bedrijf dat beter bij uw behoeften past. Hebben de beoordelingen van AliExpress u een positieve indruk gegeven? We verzamelen beoordelingen van alle grote bedrijven wereldwijd.