Transavia reviews en ervaringen
Transavia: Beoordelingen en Ervaringen
Sta je op het punt een vliegreis te boeken en overweeg je Transavia? Ontdek wat andere klanten zeggen door hun beoordelingen en ervaringen te lezen. Deze recensies helpen je een geïnformeerde keuze te maken. Controleer of de aantrekkelijke prijzen echt zijn, zonder verborgen extra kosten.
Kennismaking met Transavia
Transavia, een budgetvriendelijke luchtvaartmaatschappij, is een uitstekende optie voor wie niet te veel wil uitgeven aan vliegtickets. Sinds de oprichting in 1965 vervoert Transavia passagiers naar meer dan 100 Europese bestemmingen. Met een focus op scherpe tarieven zonder boekings- of betalingstoeslagen, combineert Transavia voordelige vluchten met comfort. Passagiers genieten van aangename stoelen, wat het vliegcomfort bevordert.
Waarom voor Transavia kiezen?
Transavia staat voor betaalbaarheid en betrouwbaarheid, bewezen sinds hun eerste vlucht in 1966. Als onderdeel van de AIR FRANCE KLM Groep behoort Transavia tot de grootste Europese luchtvaartalliantie. Met bestemmingen in zowel Europa als Noord-Afrika en Dubai, en bases in Nederland, Frankrijk, Spanje, Italië, en Portugal, zorgt Transavia voor connectiviteit. Hun jonge, milieubewuste vloot van 73 Boeing 737-800 vliegtuigen biedt moderne, brandstofbesparende stoelen voor een comfortabele reiservaring.
De betrouwbaarheid van Transavia
Transavia's betrouwbaarheid is zichtbaar in de moderne vloot en de associatie met een van de grootste luchtvaartgroepen. Klanttevredenheid staat voorop; goedkope tickets betekenen niet dat je minderwaardige service moet accepteren. Transavia's lange geschiedenis van veilig vliegen onderstreept hun commitment aan passagiersveiligheid en betrouwbaarheid.
Klantenservice en klachtenafhandeling
Ervaar je problemen met Transavia, zoals vluchtannuleringen, vertragingen, of een andere negatieve ervaring? Transavia hoort graag van je via hun speciale klachtensite. Het bedrijf zet zich in om een geschikte oplossing te bieden. Voor alle vragen of klachten kun je gemakkelijk contact opnemen via e-mail.
Deel jouw ervaring met Transavia
Heb je recent met Transavia gevlogen? Deel je ervaringen, zowel positief als negatief. Jouw beoordeling kan anderen helpen bij het maken van hun keuze. Vermeld ook hoe eventuele klachten zijn afgehandeld; jouw feedback is van onschatbare waarde.
Het was een trieste vertoning met Transavia. Om 1 uur 's nachts kon niemand slapen door het luidruchtige personeel. Bij aankomst bleek iedereens bagage nog in Amman te zijn. Transavia bood geen enkele vorm van hulp of uitleg aan de ontredderde passagiers. We stonden daar om 4 uur 's nachts zonder sleutels en zonder hulp, terwijl het Transavia personeel waarschijnlijk al in bed lag. Dit is werkelijk mensonterend en toont een gebrek aan respect en zorg voor de passagiers.
Voor ons 40-jarig jubileum hadden we een groepsreis naar Bordeaux gepland voor 19 personen. Alles was geregeld: hotels, restaurants, excursies en gidsen. Echter, 5 weken voor vertrek werd ons medegedeeld dat de terugvlucht was geannuleerd. We moesten alternatief vervoer vinden, wat resulteerde in extra reistijd en aanpassingen aan ons middagprogramma. Extra kosten voor de treinreis werden niet vergoed. Op de dag van vertrek, net voor het instappen, kregen we te horen dat de vlucht was geannuleerd. Geen uitleg van Transavia, alleen het advies om een klachtenformulier op hun site in te vullen. We konden aanspraak maken op schadevergoeding, maar het proces zou minstens 6 weken duren. Onze vierdaagse trip viel in het water en we spenderen uren aan de telefoon met Frankrijk om te annuleren wat we konden. Dit was ronduit schandalig.
Dit is de enige optie voor alleenreizende kinderen van 14-15 jaar. Echter, de kosten zijn 2 tot 3 keer hoger dan bij andere aanbieders.
Onze koffers arriveerden pas 5 dagen na onze reis naar Marokko zonder enige vorm van communicatie. Na een klacht ingediend te hebben werd ons gezegd dat we na 6 weken zouden worden benaderd, maar we kregen geen reactie... Alle noodzakelijke extra aankopen tijdens onze reis? Geen enkel excuus, helemaal niets. Schande, TRANSAVIA!
Een werkelijk aangename reiservaring met uitstekende communicatie. De vlucht verliep vlekkeloos, de afhandeling was snel en het personeel was vriendelijk. We kregen uitgebreide informatie over onze vliegroute. Alles bij elkaar een prettige ervaring.
Twee weken voor ons vertrek werd onze vlucht ineens 2,5 dag verplaatst, en later zelfs geannuleerd wegens gebrek aan vliegtuigen. Dit is absoluut onaanvaardbaar voor een luchtvaartmaatschappij. De service en communicatie zijn beneden alle peil. Ik zal nooit meer met Transavia reizen en ken velen die er net zo over denken. Mijn advies: zoek een betrouwbaardere maatschappij voor je vakantie.
Slechts twee weken voor ons vertrek kregen we te horen dat onze terugvlucht was verzet van vrijdagochtend naar zondagavond, zonder beschikbare vliegtuigen als excuus. Absurd voor een bedrijf wiens hoofdtaak in de luchtvaart ligt, zeker na een half jaar vooraf te boeken. De hele ervaring voelt als een louche handel. Ik ben helemaal klaar met de hele vliegindustrie!
Door ziekte kan mijn reisgezel niet met me mee vliegen. Bij een annuleringsaanvraag zou ook mijn ticket geannuleerd worden, en voor opnieuw boeken zou ik geen terugbetaling ontvangen. Het omzetten van de geboekte bagage is ook niet mogelijk omdat we een plus ticket hebben. De mogelijkheid tot het kopen van extra bagage tegen betaling biedt geen soelaas. Dit was definitief de laatste keer dat we met Transavia vliegen – betalen mag wel maanden van tevoren, maar bij annuleren is er altijd wel een excuus om niet terug te betalen.
Het is ronduit schandalig! Probeert in te checken, blijkt dat ik al ingecheckt ben en ik kan geen ruimbagage meer toevoegen. Dit is al de derde keer dat ik in een oneindige wachtrij beland, en twee keer werd de verbinding gewoon verbroken.
Na de annulering van onze vlucht naar Sevilla in juni 2022, wachten we nog steeds op onze terugbetaling, ondanks de bevestiging per e-mail. Ondanks meerdere contactpogingen met Transavia, 9 maanden later, blijft een oplossing uit.
Ik ben erg te spreken over deze maatschappij. Het boeken van flexibele tickets, waardoor ik de datum kan wijzigen, bevalt me goed. Ook de ondersteuning via WhatsApp is top.
Mijn vlucht, geboekt bij Transavia, werd geannuleerd vanwege weersomstandigheden. Vervolgens ontdekte ik dat tickets voor dezelfde geannuleerde vlucht opnieuw werden verkocht voor vijf keer de prijs. Dit voelt als oneerlijk geld verdienen door Transavia. Ik ben zeer teleurgesteld en kies in de toekomst voor een andere luchtvaartmaatschappij.
Onze vlucht naar Lissabon stond gepland om 06.55 uur. Na een tijdje wachten in het vliegtuig werd ons door de piloot meegedeeld dat we wegens het weer niet konden vertrekken en dat het 1 uur en 20 minuten zou duren. Na dit lange wachten, volgde er nieuws over een technisch probleem met de microfoon waardoor we niet konden vliegen. De enige service in deze drie uur waren betaalde drankjes. Ik liet mijn vriend al die tijd op me wachten op het vliegveld van bestemming. We kregen zelfs geen excuses voor het ongemak, laat staan een compensatie. Dit alles gebeurde op de laatste dag van het jaar, waardoor al mijn plannen in het water vielen. Ze lijken alleen maar uit te zijn op eigen gewin, zonder rekening te houden met het comfort van hun passagiers. Ik wil absoluut niet meer vliegen met Transavia, zelfs niet als ze me gratis tickets zouden aanbieden. Ik zou het niemand aanraden.
Mijn eerste vlucht geboekt met een annuleringsverzekering, maar door een fout in de datum moest ik extra omboekingskosten van €62 betalen, terwijl de vlucht zelfs goedkoper was. De klantenservice was onvriendelijk en onbehulpzaam, ze zeiden dat ik het zelf moest uitzoeken met de verzekering, die uiteindelijk niet uitbetaalde. Uiteindelijk moest ik nogmaals boeken voor dezelfde vlucht en betaalde ik dubbel. Mijn advies is om niet met Transavia te reizen vanwege hun oplichterij en gebrek aan klantenservice.
Een foutieve dubbele afschrijving voor eten en drinken tijdens een vlucht leidt tot veel frustratie. Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen via e-mail, heb ik mijn geld nog steeds niet teruggestort gekregen. De maatschappij reageert niet op communicatie, wat leidt tot veel onvrede. Ik raad aan om op te passen met deze onbetrouwbare luchtvaartmaatschappij.
Een vlucht geboekt met de 'Max'-formule voor een extra €89, maar teleurgesteld: geen fast lane (bestaat niet bij Transavia), geen extra service aan boord (noch drank, noch eten), betalen voor stoelkeuze waarbij alle stoelen identiek zijn, zogenaamde prioriteit bij bagage bleek niet waar; we waren als laatsten aan de beurt. Daarbij bleek het personeel ook niet goed op de hoogte te zijn van wat 'Max' inhoudt. Transavia zal ons niet meer zien.
Verschrikkelijk. Bij de gate geen informatie gegeven, kleine koffer moet toch het ruim in, waardoor het voordeel van reizen zonder grote koffer teniet gedaan wordt. Lang wachten bij de bagageband voor de koffer weer terug is. Geen vergoeding voor deze overlast!!
Onze terugvlucht had drie uur vertraging en we werden omgeleid van Eindhoven naar Amsterdam. Vervolgens een koude busreis naar Eindhoven, waarbij we ook nog eens onze eigen bagage moesten hanteren. Door de sluiting van Eindhoven werd ons geen compensatie aangeboden, wat teleurstellend was.
Toen ik belde om een gemaakte fout toe te geven en om hulp vroeg, kreeg ik alleen maar onvriendelijkheid en beschuldigingen toegeworpen. De klantenservice is ronduit verschrikkelijk en totaal niet gericht op de klant.
Ruim drie maanden geleden annuleerde Transavia mijn vlucht naar Kos slechts twee dagen voor vertrek. Ik wacht nog steeds op de wettelijke compensatie, terwijl al mijn pogingen tot contact via e-mail onbeantwoord blijven. Wat een walgelijke manier van doen! Voor mij betekent dit dat ik definitief afzie van het vliegen met Transavia. Ik wens ze geen succes in de toekomst.
Elke keer als ik voor Transavia kies, word ik geconfronteerd met flinke vertragingen. Vervolgens word ik in de late uren op Eindhoven Airport achtergelaten zonder enige ondersteuning, waardoor thuis komen een uitdaging wordt. Dit is echt alleen aan te raden als je over eigen vervoer beschikt.
Tot op heden geen issues ondervonden met Transavia, op de laatste keer na toen het eten op was tijdens onze ochtendvlucht terug - wat een domper was. Afgezien daarvan ben ik altijd tevreden geweest met de service en heb ik aangename vluchten gehad.
Wij hadden een kostbare vlucht van Eindhoven naar Heraklion geboekt om de chaos op Schiphol te vermijden. Echter, op de avond voor ons vertrek werden we geïnformeerd dat onze vlucht geannuleerd was, zonder reden. Aangeboden opties waren beperkt tot eerder vertrekken of vanaf een andere luchthaven vliegen, wat betekende dat we onze auto in Eindhoven moesten achterlaten. We hadden geen enkele notificatie van Transavia ontvangen, wat verrassend was volgens de medewerker van FTI. Dit alles liet ons in de steek zonder acceptabele oplossing. Absoluut onaanvaardbaar en nooit meer met Transavia.
De heenvlucht met Transavia verliep soepel, maar de terugvlucht was chaotisch. Een dag voor vertrek gecancelled zonder adequate communicatie, waardoor wij last-minute een dure vlucht moesten boeken. Geen enkele reactie van Transavia op diverse contactpogingen. Als professionals die in Brussel moeten zijn, verwachten we beter. Nooit meer een boeking bij Transavia.
Op een dinsdagochtend moesten wij, een gezin van vijf, waaronder drie kinderen, vliegen naar Larnaca, Cyprus. Alles was klaar voor vertrek, inclusief de grote koffers die door de kofferservice van Transavia opgehaald zouden worden. Dit beloofde een soepel vertrek met alleen handbagage. Echter, de dag voor vertrek kregen we het bericht dat onze vlucht geannuleerd was; een enorme tegenvaller. Ons werd een nieuwe vlucht aangeboden die echter pas veel later zou vertrekken, wat resulteerde in een veel kortere vakantie zonder compensatie voor de reeds gehuurde bungalow. Dit gebrek aan respect voor de reiziger en de wijze waarop Transavia omgaat met annuleringen en de afhandeling daarvan, heeft ons diep teleurgesteld. Ondanks dat we altijd tevreden waren over Transavia, is deze ervaring een flinke smet.
Ik moet dit echt even kwijt! Onze vlucht naar Las Palmas op 21/07/2022 om 16:00 was, ondanks de chaos op Schiphol, een positieve ervaring dankzij de geweldige bemanning. Mijn partner, onze drie maanden oude baby en ik voelden ons enorm gesteund. Enorm respect voor hoe jullie ons behandeld hebben - hartstikke bedankt!
Zeer aangenaam verblijf. Snel en vriendelijk ingecheckt. Alles was naar wens.
Onze vlucht werd twee dagen voor vertrek geannuleerd zonder hulp voor een alternatief, waardoor we zelf een vlucht moesten boeken voor de volgende dag met Eurowings. Airhelp is nu bezig met het terugvragen van ons geld.
Problemen met het wijzigen of annuleren van vliegtickets bij Transavia, omdat ze simpelweg niet te bereiken zijn. Na lang wachten aan de telefoon automatisch uit de lijn gegooid, beloftes over reactietijd via WhatsApp worden niet nagekomen; berichten blijven onbeantwoord. Ze lijken te wachten tot de mogelijkheid voor terugbetaling verlopen is.
Meer dan vijf uur lang alleen maar het geschreeuw van kinderen aan te moeten horen, en dat zowel heen als terug! Niet bepaald mijn idee van vakantievreugde. Ik keek er bijna naar uit om weer aan het werk te gaan.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Transavia een betrouwbare partij om zaken mee te doen?
Er zijn 48 beoordelingen geplaatst over Transavia. Hun gemiddelde score is 4,5 waar 28% van de klanten heeft aangegeven dat ze opnieuw bij Transavia zouden bestellen.
In welke sectoren is Transavia actief?
Transavia is actief in de vakantie & reizen industrie en specifiek in sectoren zoals familiereizen , hotels , strandvakanties , vakantiehuizen , vakantieparken en zonvakanties.
Ik heb de beoordelingen van Transavia goed gelezen. Wat nu?
Heeft u de beoordelingen van Transavia gelezen en bent u ervan overtuigd dat dit een betrouwbaar bedrijf is om zaken mee te doen? Ga dan naar de website en plaats uw bestelling! Als u nog steeds niet zeker weet of Transavia geschikt is voor u, kijk dan op webwinkelwijzer.nl en vind een bedrijf dat beter bij uw behoeften past. Hebben de beoordelingen van Transavia u een positieve indruk gegeven? We verzamelen beoordelingen van alle grote bedrijven wereldwijd.