Hema logo

Hema reviews en ervaringen

Bezoek de website
Hema reviews en ervaringen
Beoordelen Bezoek de website Schrijf een beoordeling
158
Hema logo
Website
hema.nl
Categorie
Webshops
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen HEMA

HEMA zet zich in om iedere dag leuker en eenvoudiger te maken met een uitgebreid assortiment voor alle leeftijden. Benieuwd hoe betrouwbaar HEMA is? Door ervaringen en beoordelingen te lezen, krijg je inzicht in wat je van HEMA kunt verwachten.

Over HEMA

Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, kortweg HEMA, is een icoon met 800 winkels wereldwijd. Voornamelijk in Nederland (541), België (97), en Frankrijk (76) en verspreid over negen landen en twee continenten. Bekend om zijn franchisemodel, HEMA biedt een assortiment dat exclusief voor het merk is ontworpen en geproduceerd.

Waarom kiezen voor HEMA

Kenmerkend voor HEMA zijn het speelse en optimistische productdesign, geschikt voor elke gelegenheid. Van culinaire tot creatieve producten, inclusief een fotodienst voor dierbare herinneringen. Duurzaamheid is een speerpunt; van duurzaam katoen tot keurmerken voor cacao, thee, koffie, en vis. HEMA’s verzorgingsproducten zijn dierproefvrij, en het bedrijf zet sterk in op goede arbeidsomstandigheden en maatschappelijke betrokkenheid.

Is HEMA betrouwbaar?

HEMA geniet breed publiek vertrouwen door een uitgebreid, kwalitatief aanbod tegen betaalbare prijzen. Actieve inspanningen voor duurzaamheid en klantvriendelijke service onderstrepen de betrouwbaarheid van HEMA. Het team van experts, ontwerpers en medewerkers staat garant voor een positieve ervaring.

Klantenservice en klachten

Benieuwd naar of je vraag al beantwoord is? Raadpleeg de FAQ's voor antwoorden op veelgestelde vragen. Daarnaast staat de klantenservice telefonisch en via sociale media (Twitter en Facebook) voor je klaar, zelfs op zaterdagen. Voor specifieke problemen zoals schades, neem je contact op met HEMA Verzekeringen. De klantenservice is vlot bereikbaar en helpt je graag verder bij vragen, klachten, of suggesties.

Wil jij ook beoordelen?

Na het lezen over HEMA, zijn kernwaarden en de ervaringen met de klantenservice, is het nu aan jou. Als je ervaring hebt met HEMA, deel dan je beoordeling om anderen te helpen bij hun keuze.

Reviews over Hema
Gerelateerde bedrijven
Alternate logo
Alternate
17 beoordelingen
6,2
Biomoda logo
Biomoda
1 beoordeling
9
iELM logo
iELM
0 beoordelingen
10
4,6
26% zou opnieuw kopen
27 beoordelingen
Een frustrerende ervaring bij Hema Basilix

Tijdens mijn bezoek aan Hema Basilix in november om mijn fotobestelling op te halen, ondervond ik een onvoorstelbare service. Ondanks dat ik alle nodige informatie bij me had, ontving ik slechts één van de vier bestelde formaten. De verkoopster, die aangaf alleen Frans te spreken, leek geen moeite te willen doen om mij te begrijpen of te helpen. Zelfs het vragen naar een verantwoordelijke was onmogelijk. Na volledig genegeerd te worden, nam ik contact op met de klantenservice, waar helaas ook geen oplossing werd geboden. Mijn klacht lijkt genegeerd te worden door Hema. Deze ervaring heeft mij zeer teleurgesteld en ik adviseer iedereen om Hema, vooral in Brussel, te vermijden wegens discriminatie op basis van taal.

Geplaatst op: 09-12-2023
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Eva V.

4 / 10
3/5 1/5 3/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Incomplete levering door Hema, geen oplossing geboden

Misleading aanbieding op de website zag er aantrekkelijk uit; 1+1 gratis hemden voor €22, dus bestelde ik twee sets voor €44. Kreeg maar twee hemden in plaats van de verwachte vier. Ondanks mijn pogingen om dit aan te kaarten, verschuilt Hema zich achter een fout en weigert de fout te herstellen. Graag een reactie, Hema, op casenummer 01620624.

Geplaatst op: 08-11-2023
Laatst bewerkt op: 11-07-2024
Geschreven door: Noah M.

4 / 10
1/5 1/5 4/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Dan koop je een product en krijg je een cadeaukaart. Alléén die cadeaukaart is al een hele tijd niet meer geldig.

Ik kocht een product en kreeg er een cadeaukaart bij. Wat blijkt? De cadeaukaart was al lang verlopen. Echt een grote teleurstelling!

Geplaatst op: 10-09-2023
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Mohammed A.

4 / 10
2/5 1/5 2/5 2/5
Opnieuw kopen? Nee
Voedsel weggooien

Het ontbijt bij Hema had altijd veel keus, maar nu misten we de kaas en ham. Toen we om kaas vroegen, werd er onvriendelijk gereageerd door de teamleider. Uiteindelijk werd de kaas weggegooid omdat ik het al had aangeraakt. In deze tijd, waarin alles duurder wordt en sommige mensen moeite hebben rond te komen, is het zonde om voedsel zomaar weg te gooien. De reactie van de teamleider was niet gepast.

Geplaatst op: 17-12-2022
Laatst bewerkt op: 11-07-2024
Geschreven door: Ian P.

5 / 10
3/5 1/5 3/5 2/5
Opnieuw kopen? Nee
.

.

Geplaatst op: 24-01-2023
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Pieter H.

3 / 10
1/5 1/5 1/5 2/5
Opnieuw kopen? Nee
Waardeloze service

Gisteren heb ik een moltonhoes gekocht, maar helaas heb ik de bon weggegooid, denkend dat het het boodschappenlijstje was. Toen ik vandaag terugkwam om het te ruilen vanwege een verkeerde maat, werd mij verteld dat dit niet mogelijk was zonder bon, ondanks dat de medewerkers me herkenden. Ook de klantenservice kon niets voor mij betekenen. Dit vind ik ronduit schandalig, zeker omdat ze aanmoedigen fysiek in de winkel te kopen in plaats van online. Ik zal niet meer bij HEMA winkelen vanwege deze slechte ervaring met de klantenservice.

Geplaatst op: 07-10-2022
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Jip V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Reageren op moltonhoes

Als je niet kunt ruilen zonder bon, is een oplossing misschien om de juiste maat te kopen en de oude in die verpakking te doen voor je ze terugbrengt. Zo merken ze het waarschijnlijk niet eens op.

Geplaatst op: 07-10-2022
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Mark G.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Spam kan HEMA niet uitzetten

Na de aankoop van ledkaarsen op Hema.nl, voldeden ze prima, maar vervolgens werd ik wekelijks overspoeld met spam van de Hema. Het blijkt onmogelijk te zijn om dit uit te zetten via Mijn Hema. Toen ik dit aangaf via de chat en email, kreeg ik te horen dat ze het alleen kunnen verzenden, niet stopzetten. De suggestie was om het dan maar in mijn mail te blokkeren. Uiterst frustrerend deze benadering van HEMA, ze kunnen verzenden, maar stopzetten ho maar.

Geplaatst op: 15-07-2022
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Kevin H.

6 / 10
1/5 1/5 4/5 5/5
Opnieuw kopen? Ja
Spam kan HEMA niet uitzetten

Ik kocht ledkaarsen bij Hema.nl die ik leuk vond, maar daarna werd ik elke week lastiggevallen met spam van Hema, wat ik niet kon stopzetten via Mijn Hema. Na het via de chat en email gemeld te hebben, bleek dat HEMA-medewerkers dit probleem niet kunnen oplossen. Ze adviseren het spammen te stoppen door het te blokkeren in mijn email. Echt vervelend dat HEMA wel kan versturen maar het niet kan of wil stopzetten.

Geplaatst op: 15-07-2022
Laatst bewerkt op: 11-07-2024
Geschreven door: Frank V.

6 / 10
1/5 1/5 4/5 5/5
Opnieuw kopen? Ja
Geen coulance voor dinerbon verlopen door Corona

Door de coronaperiode is onze 3-gangen diner voor 2 bon verlopen. Toen wij om verlenging verzochten i.v.m. de omstandigheden, werd dit geweigerd omdat de termijn al was verstreken. Dit voelden wij als erg onvriendelijk vooral aangezien we vanwege onze leeftijd extra voorzichtig waren en veel thuisbleven. Daartegenover staat dat een bon van een andere organisatie wel met een jaar werd verlengd, wat wij als zeer klantvriendelijk ervaren.

Geplaatst op: 13-04-2022
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Mohammed D.

5 / 10
4/5 1/5 4/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Tegenvallende kleurkwaliteit in fotoboeken sinds 2020-21

Ik ben al sinds 2012 een trouwe klant voor het maken van fotoboeken bij HEMA. Echter, de kwaliteit van de kleurafdrukken is sinds 2020-21 aanzienlijk verslechterd, waardoor ik nu op zoek ben naar een alternatieve fotoservice.

Geplaatst op: 12-11-2021
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Emma H.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Opnieuw kopen? Nee
Diefstal!!

Op 24 januari heb ik drie vouchers voor €133 gekocht voor een skitrip, maar door coronabeperkingen ging dit niet door. Nu zijn de vouchers verlopen en Hema biedt geen compensatie, noch geld terug of nieuwe vouchers. Ze houden wel mijn €133, wat voelt als pure diefstal!

Geplaatst op: 25-10-2021
Laatst bewerkt op: 11-07-2024
Geschreven door: Xander W.

6 / 10
4/5 1/5 5/5 1/5
Opnieuw kopen? Ja
Teleurstellende levering

Heb een product besteld met de belofte 'voor 22.00u besteld, morgen in huis'. De bestelling geplaatst op 8 okt om 18.00u, verwacht levering 9 okt, maar het is inmiddels 12 okt. Na contact met de klantenservice schuiven ze de schuld op DHL en wordt het gesprek kortgesloten. Mijn advies: verwijder deze onrealistische belofte van de site. Het zorgt voor misleiding en valse verwachtingen.

Geplaatst op: 12-10-2021
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Bryan A.

6 / 10
4/5 1/5 5/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Slechte ervaring met Hema

Mijn ervaring met Hema was allesbehalve goed. Ik had een fototaart besteld die uiteindelijk niet werd geleverd, men gaf als reden de foto. Bovendien vind ik het niet hygiënisch dat mijn bestelling, inclusief de worsten, niet goed verpakt was waardoor iedereen eraan zou kunnen zitten.

Geplaatst op: 25-08-2021
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Bart A.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Prima winkel

Ik winkel hier al mijn hele leven, zowel online als in de fysieke winkel. De winkel biedt goede producten en service tegen een redelijke prijs.

Geplaatst op: 26-03-2019
Laatst bewerkt op: 11-07-2024
Geschreven door: Indy H.

8 / 10
4/5 4/5 4/5 4/5
Opnieuw kopen? Ja
Zeer teleurstellend: Bestel niet bij Hema voor snelle levering

Op 25 november bestelde ik wijn bij de Hema voor Kerstmis, maar één doos ontbrak. Uit de mail van DHL bleek dat er al een doos te weinig was ingeladen. Drie keer gemaild naar Hema zonder reactie. Uiteindelijk gebeld op 19 december, maar kreeg te horen dat een onderzoek twee weken duurde. Klagen hielp niet; ik moest de wijn nu zelf in de winkel kopen om op tijd te zijn voor Kerstmis. Les geleerd: koop niet bij de Hema, vooral niet online. Hun service is verschrikkelijk.

Geplaatst op: 19-12-2018
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Samuel M.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Nooit meer

Een complete chaos bij het bestellen van een toiletverkleiner via de Hema webshop. De klantenservice gaf tegenstrijdige informatie: sommigen zeiden dat het product in de winkel verkrijgbaar is, anderen beweerden dat het alleen online te bestellen was, en weer anderen dat het uitverkocht was. Daarnaast, wanneer je 'toiletbril' intypt op hun website, verschijnen er compleet irrelevante producten zoals vitaminen. Dit heeft me een onaangename start van de dag bezorgd. Ik adviseer ten sterkste om niks via deze webshop te kopen, mede door de onvriendelijkheid van het personeel.

Geplaatst op: 19-06-2018
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Rosanne V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Klacht

Hema maakt herhaaldelijk de fout iets aan te bieden wat ze al sinds vorig jaar beloven. De actie 1+2 wordt gepromoot maar niet uitgevoerd. Een mogelijke oplossing zou zijn om gewoon 24 stuks te leveren. Dan kan ik andere mensen daar ook blij mee maken.

Geplaatst op: 19-01-2018
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Bas M.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Goede fotoboeken

Onlangs heb ik een fotoboek besteld bij Hema en ik was aangenaam verrast! De service was snel, het uploadprogramma erg gebruiksvriendelijk, en het fotoboek ziet er top uit. Zeker van plan hier vaker te bestellen, vooral omdat het betaalbaar is!

Geplaatst op: 30-07-2017
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Sophie Z.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Opnieuw kopen? Ja
Toch nog aangenaam verrast

Nadat ik mijn eerdere beoordeling plaatste, was ik verrast alsnog een reactie per e-mail te krijgen, inclusief een kortingscode van 15%. Alles is uiteindelijk goed gekomen en ik hoop dat ze deze service voortzetten.

Geplaatst op: 17-11-2016
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Fabiënne G.

8 / 10
4/5 4/5 4/5 4/5
Opnieuw kopen? Ja
Zeer teleurstellend

Op 13 november 2016 was er een actie van 15% korting op alles bij de Hema webwinkel. Helaas was de website nauwelijks toegankelijk. Na twee uur proberen, lukte het me eindelijk om mijn artikelen af te rekenen via iDeal. Echter, tot mijn frustratie werd de korting niet toegepast. Een e-mail voor hulp gestuurd, maar geen reactie ontvangen. Ook telefonisch contact bood geen oplossing; ze konden de korting niet achteraf toepassen en adviseerden me om alles te retourneren. Erg teleurstellend, ik zal in de toekomst niet meer bij Hema bestellen. Het lijkt erop dat ze dezelfde weg opgaan als V&D.

Geplaatst op: 17-11-2016
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Myrthe B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Aflevering Fotoboek

Normaal ben ik erg tevreden over de fotoboeken van HEMA, maar mijn laatste ervaring was teleurstellend. De beloofde levertijd van 5 werkdagen werd bij lange na niet gehaald; het duurde zelfs 15 dagen. Bovendien was er amper communicatie over de vertraging. Dit is slechte reclame en allesbehalve klantvriendelijk.

Geplaatst op: 15-09-2016
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Marit K.

8 / 10
4/5 4/5 4/5 4/5
Opnieuw kopen? Ja
Slechte arbeidsomstandigheden bij filialen Hema Driebergen en Bunnik.

De werkomstandigheden in de Hema filialen te Driebergen en Bunnik, geleid door filiaalmanager mw. Eijsink, laten veel te wensen over. Wij ervaren hier intimidatie, regelmatige ongerechtvaardigde ontslagen, het niet nakomen van werktijden en beloftes, conflicten tussen medewerkers die door het management worden veroorzaakt, en het niet verlengen van contracten om reden van ziekte. Verder wordt het ons erg moeilijk gemaakt om deze kwesties aan de kaak te stellen vanwege strikte gedragscodes tegen reputatieschade.

Geplaatst op: 04-08-2016
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Mick S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Witte damesfiets

Ik heb een witte damesfiets met bruine accessoires voor mijn dochters verjaardag besteld bij Hema. De levering kwam echter te laat, na haar verjaardag, en hoewel excuses werden aangeboden, loste dat het probleem niet op. Binnen enkele dagen had de fiets al een slag in het wiel vanwege de inferieure kwaliteit van de aluminium velgen. Uiteindelijk heb ik nieuwe stalen velgen moeten laten installeren. Dit was mijn laatste aankoop bij Hema.

Geplaatst op: 05-06-2015
Laatst bewerkt op: 10-07-2024
Geschreven door: Kelsey B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Hema slechte levering

Na een bestelling via de Hema webshop en het kiezen van een leverdatum, werd het product niet op de afgesproken tijd geleverd. Ondanks dat de klantenservice beloofde dat het de volgende dag zou arriveren, gebeurde dit niet. Conclusie: veel beloftes van Hema, maar weinig resultaat.

Geplaatst op: 01-05-2015
Laatst bewerkt op: 11-07-2024
Geschreven door: Lisanne B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Slechte communicatie

Onlangs heb ik twee keer bij de Hema via hun webshop een bestelling gedaan. Op mijn account staat een geschatte bezorgdatum, maar op of na deze datum ontvang ik geen notificatie over het ophalen van mijn bestelling. Als ik probeer te bellen, kom ik niet voorbij de wachtrij en op emails krijg ik geen respons. Een bezoek aan de winkel laat zien dat mijn bestelling er wel degelijk is. Pas na afhalen krijg ik een mailtje dat ze mijn klacht niet meer hoeven op te lossen omdat ik de bestelling al heb. Dit vind ik echt een voorbeeld van slechte klantenservice en ik besluit voortaan geen bestellingen meer bij hen te doen.

Geplaatst op: 17-01-2015
Laatst bewerkt op: 11-07-2024
Geschreven door: Jari K.

4 / 10
2/5 2/5 2/5 2/5
Opnieuw kopen? Nee
Vertraging

Op 23 november heb ik een bestelling geplaatst, ruim op tijd voor 5 december. Volgens de informatie zou het 5 tot 7 werkdagen duren. Echter, door een aangekondigde vertraging bij een update vorige week, lijkt het er nu op dat bestellingen na 27 november niet op tijd zullen aankomen. Ik zit nu vlak voor pakjesavond, maar nog steeds zonder pakjes voor de deur. Dit is zeker niet de service die ik van Hema gewend ben. Erg teleurstellend.

Geplaatst op: 04-12-2014
Laatst bewerkt op: 11-07-2024
Geschreven door: Mohamed K.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee

Schrijf een beoordeling over Hema
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Alternate logo
Alternate
17 beoordelingen
6,2
Biomoda logo
Biomoda
1 beoordeling
9
iELM logo
iELM
0 beoordelingen
10

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Hema een betrouwbare partij om zaken mee te doen?

Er zijn 27 beoordelingen geplaatst over Hema. Hun gemiddelde score is 4,6 waar 26% van de klanten heeft aangegeven dat ze opnieuw bij Hema zouden bestellen.

In welke sectoren is Hema actief?

Hema is actief in de webshops industrie en specifiek in sectoren zoals bonnen en giftcards , kledingwinkels , modeaccessoires , tassen , lingerie & ondergoed en speelgoed.

Ik heb de beoordelingen van Hema goed gelezen. Wat nu?

Heeft u de beoordelingen van Hema gelezen en bent u ervan overtuigd dat dit een betrouwbaar bedrijf is om zaken mee te doen? Ga dan naar de website en plaats uw bestelling! Als u nog steeds niet zeker weet of Hema geschikt is voor u, kijk dan op webwinkelwijzer.nl en vind een bedrijf dat beter bij uw behoeften past. Hebben de beoordelingen van Hema u een positieve indruk gegeven? We verzamelen beoordelingen van alle grote bedrijven wereldwijd.

Alle subcategorieën van deze categorie