Albelli reviews en ervaringen
Reviews en ervaringen Albelli
Ontdek wat klanten vinden van Albelli door hun geschreven beoordelingen en reviews hier te lezen. Wij brengen alle feedback over Albelli samen voor jou. Van klachten tot succesverhalen en van positieve ervaringen tot verbeterpunten, je vindt hier een compleet beeld van het bedrijf. Lees wat anderen zeggen en beslis vervolgens of Albelli jouw keuze wordt.
Over Albelli
Opgericht in 2008, biedt Albelli een breed scala aan fotoproducten. Het bedrijf staat bekend om zijn fotoboeken, fotoafdrukken, wanddecoraties, kaarten, en meer. Begonnen met de verkoop van fotoboeken in Nederland, heeft Albelli zijn assortiment en internationale aanwezigheid in landen als Frankrijk, Zweden, en Duitsland aanzienlijk uitgebreid. Aanvankelijk telden ze zo’n 80 werknemers, wat in tien jaar tijd verviervoudigde. Deze medewerkers vertegenwoordigen 27 verschillende nationaliteiten. In 2011 werd Albelli onderdeel van Cimpress en in 2017 kwam het in handen van Gilde Buy Out Partners, markante mijlpalen voor het bedrijf. Hun missie? De wereld verrijken door de herinneringen van mensen tot leven te brengen.
Waarom kiezen voor Albelli
Bij Albelli vind je een veelzijdig assortiment aan fotoproducten zoals fotoboeken, wanddecoraties, fotokalenders en gepersonaliseerde mokken. Tegenwoordig kun je eenvoudig en snel een fotoboek samenstellen dankzij de Smart Assistant, een functie die onscherpe en dubbele foto’s filtert en aantrekkelijke lay-outs voorstelt. Dit betekent dat je minder tijd kwijt bent aan selecteren en indelen. Bovendien kun je je creatie altijd nog verder verfijnen en personaliseren. Met de Albelli-app kun je bovendien gemakkelijk onderweg werken aan je fotoboek, een kalender bestellen of een foto laten afdrukken.
Is Albelli betrouwbaar?
Met het hoofdkantoor in Amsterdam en een productieafdeling in Den Haag blijft Albelli groeien sinds de oprichting in 2008. Tegen 2017 bediende het ongeveer 1,5 miljoen klanten, een nummer dat het volgende jaar bijna tot 2 miljoen groeide. Fotoboeken vormen de kern van hun assortiment en genieten van grote populariteit, met al meer dan 5,5 miljoen verkochte exemplaren. Albelli heeft meerdere prijzen op zijn naam staan, waaronder de webshop award, en zijn fotoboeken zijn door de Consumentenbond uitgeroepen tot de beste van Nederland. Door je aan te melden voor de nieuwsbrief krijg je 5 euro korting en je kunt Albelli volgen op diverse social media platforms.
Klantenservice en klachten
Albelli streeft naar 100% klanttevredenheid en biedt een uitgebreide klantenservice om elke klant tevreden te stellen. Niet tevreden? Dan zoekt de klantenservice graag een passende oplossing. Contact opnemen kan via e-mail, chat op de website, of telefonisch binnen de gestelde tijden. Vragen via sociale media worden binnen een werkdag beantwoord. Buiten kantoortijden kun je een beroep doen op de chatbot. Voor veel voorkomende vragen kun je terecht bij de FAQ-sectie op de website.
Wil jij ook beoordelen?
Heb jij ervaring met bestellen bij Albelli? Of het nu om een fotoboek of een ander product gaat, deel jouw ervaringen door een review te schrijven. Jouw feedback helpt anderen bij het maken van een geïnformeerde keuze over Albelli.
Mijn ervaringen zijn altijd positief geweest met snelle leveringen en goede klantenservice. Het enige minpunt is dat het programma voor het maken van een boek traag is en alleen maar trager lijkt te worden. Ik hoop dat dit probleem snel wordt aangepakt.
De kleuren in het album kwamen niet overeen, en omdat het account op naam van mijn man stond, kon ik niet geholpen worden ondanks dat ik de albums maak. De klantvriendelijkheid was zeer teleurstellend. Geen aanrader.
Recentelijk had ik een negatieve review geschreven over Albelli. Na verdere communicatie en na hen mijn situatie opnieuw uitgelegd te hebben, hebben ze het volledige bedrag teruggestort. Mijn dank is groot.
Na kerstkaarten besteld te hebben op 13/12/22 en niets te hebben ontvangen op 19/12, kregen we te horen dat er vertraging was en kregen we een korting van 30 euro aangeboden voor een volgende aankoop. De beloofde levering op 24/12 werd verschoven naar 27/12, waardoor we de kaarten niet meer konden versturen voor onze vakantie. Verzoeken om restitutie blijven onbeantwoord. De manier waarop met vertragingen en fouten wordt omgegaan, zonder een fatsoenlijke oplossing te bieden, is onacceptabel.
Recent bestelde ik een fotoalbum bij Albelli waarvoor ik bijna €80 betaalde. Elke pagina van het album bevat echter een printfout, wat duidt op een probleem met de printer. Ondanks herhaaldelijke pogingen om contact op te nemen sinds begin december, heb ik geen enkele reactie ontvangen. Voor dit bedrag is de kwaliteit van het product absoluut onacceptabel, en de klantenservice laat te wensen over.
De levering had uiterlijk afgelopen zaterdag moeten plaatsvinden. Op dinsdag had ik nog steeds niks ontvangen. Na het versturen van een email kreeg ik geen reactie. Een poging op woensdag via live chat, na lang in de wachtrij te hebben gestaan, resulteerde in een teleurstellend antwoord dat het druk was en ik geduld moest hebben. Donderdag nog steeds geen pakket. Nog een poging via de chat met een lange wachttijd bracht opnieuw geen oplossing. De bestelde kerstkaarten zal ik waarschijnlijk pas kunnen versturen met Pasen. Na jarenlang goede ervaringen met andere bedrijven, was dit de eerste en laatste keer met Albelli. Lege beloften zijn blijkbaar hun specialiteit.
Verwachtte mijn bestelling uiterlijk te ontvangen op zaterdag, maar op dinsdag was er nog steeds niets geleverd. Geen reactie op mijn email en een lange wachttijd in de live chat op woensdag leverden uiteindelijk niets op. Ik kreeg te horen dat het druk was en moest geduld hebben. Zelfs op donderdag was mijn pakket nog niet bezorgd. Een nieuwe poging met de chat leidde tot een hoge wachtpositie zonder enige voortgang. Het lijkt erop dat de kerstkaarten die ik bestelde misschien pas met Pasen verzonden kunnen worden. Na 18 jaar zonder problemen met andere bedrijven, is dit mijn eerste en laatste ervaring met Albelli.
Een enkele ster is zelfs te genereus. Eerder had ik al problemen met niet bezorgde kerstkaarten. Daarna moest ik een verplichte update doen van de Albelli-software op mijn computer, waarna mijn fotoboek, waar ik maandenlang aan heb gewerkt, compleet verdwenen was. De klantenservice beloofde hulp, maar heeft niet meer gereageerd en was afwezig bij een geplande online meeting. Het is onvoorstelbaar dat een groot bedrijf zulke teleurstellende service levert.
Eerder was ik jarenlang een tevreden klant bij Photobox. Mijn eerste ervaring met Albelli was redelijk positief, afgezien van een klein probleem. Tijdens het ontwerpen van een kerstkaart was er op de achtergrond een code zichtbaar die helaas niet op de uiteindelijke print verscheen. Dit resulteerde in een incomplete foto op de achterkant van de kaart. Ik zou willen voorstellen om die code niet op het bewerkingsscherm te tonen! Mijn ervaring met het Post-NL afhaalpunt bij Berkat supermarkt in Oostende was echter teleurstellend. De winkelierster was buitengewoon onbeleefd en grof tegen klanten. Het lijkt me verstandig voor Albelli om de bezorgdiensten die ze gebruiken te heroverwegen, vooral gezien de lage waardering van Post-NL online. Ook Post-NL zou moeten kijken naar de servicepunten waar ze leveren.
Mijn ervaring was een mix van tevredenheid en teleurstelling. Op 10 december had ik kerstkaarten besteld die ik op 15 december ontving – deze waren uitstekend. Een tweede bestelling op dezelfde dag verliep eveneens soepel, en op 19 december kreeg ik bericht dat deze verzonden waren. Tot mijn verbazing heb ik deze echter op 23 december nog niet ontvangen. Ondanks dat op de website vermeld staat dat alle kerstkaarten voor kerst geleverd zouden worden, was er geen communicatie over deze vertraging. Na contact via chat werd de schuld bij Post-NL gelegd. Albelli bood wel een oplossing door mij een code te geven om de kaarten naar 'Nieuwjaarskaarten' te wijzigen, die ik ook gebruikte. Deze zouden echter pas tussen 30 december en 2 januari arriveren, wat ze praktisch onbruikbaar maakt. Ondanks een streven naar 100% klanttevredenheid, heeft Albelli deze keer helaas niet aan de verwachtingen voldaan.
Ontzettend teleurstellend! Twee weken terug heb ik 20 kleine fotoprints besteld en tot vandaag heb ik ze nog niet ontvangen. De bezorgdatum wordt voortdurend verschoven! Over de kwaliteit van de foto's kan ik niets zeggen aangezien dit de eerste keer is dat ik hier bestel, en waarschijnlijk ook de laatste.
Je adresgegevens worden op een schandalige wijze misbruikt. Zonder dat je het wilt, kom je terecht op de bestelpagina van albelli, ook bij totaal andere websites zoals Booking.com. Koop hier niets, je gegevens zijn niet veilig!
De foto's zijn slechts gedeeltelijk afgedrukt, wat enorm teleurstellend is. Dit was mijn eerste en zeker mijn laatste aankoop bij Albelli. Ik raad het anderen ten zeerste af om hier geld aan te spenderen.
Ontzettend blij met de service van Albelli. Door een eigen fout waren enkele pagina's niet goed in ons boek. Na contact met Albelli was dit zo opgelost, zonder extra kosten, en ontvingen we snel een nieuw exemplaar. Dat is wat ik noem klantvriendelijkheid. Ook de kwaliteit van het boek was top; prachtig papier en heldere foto's. Echt een aanrader.
Jaarlijks bestel ik twee kalenders bij Albelli voor het nieuwe jaar. Deze keer maakte ik een fout door kalenders voor het vorige jaar te bestellen. Toen ik mijn fout uitlegde aan de klantenservice van Albelli, mocht ik ondanks dat het mijn eigen fout was, twee nieuwe kalenders voor het juiste jaar laten afdrukken zonder extra kosten. Zo'n service kom je zelden tegen. Ik was echt onder de indruk van hun bereidheid om te helpen!
Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe fotoboek. Het was gemakkelijk te maken en werd binnen drie dagen thuisbezorgd.
De service is top, de levering gebeurt snel en de productkwaliteit is uitstekend.
De website is zeer onhandig in gebruik; een kleine vergissing zoals het dubbelklikken op een foto resulteert meteen in onnodig gedoe. Het gebruiksgemak is zo frustrerend dat ik heb besloten mijn heil weer te zoeken bij de Hema.
Ik heb mijn kerstfotokaarten ruimschoots op tijd besteld. Direct bij de bezorging merkte ik een fout op in de afdruk. Na contact met de klantenservice zou mijn bestelling opnieuw worden geproduceerd. Echter kreeg ik later te horen dat het druk was en de levering vertraagd zou zijn, waardoor ze niet op tijd voor Kerstmis zouden arriveren. Hoewel ik het waardeer dat ze de fout corrigeren, vind ik dat mijn nieuwe bestelling prioriteit zou moeten krijgen.
Al een decennium maak ik fotoboeken, maar recentelijk ervaar ik frustraties bij het gebruiken van Albelli's service. Foto's verdwijnen tijdens het bewerken, en hoewel er meer opties zijn toegevoegd, verhogen deze juist mijn irritatie. Ondanks meerdere mails uitgewisseld te hebben met hun klantenservice, die steeds meer informatie van me verlangen, blijft een oplossing uit. De hoeveelheid tijd die ik kwijt ben, zowel aan het maken van het boek als aan het contact met Albelli, heeft me gedreven om op te geven en terug te keren naar Hema.
Ik heb online twee dezelfde fotoboekjes ontworpen en besteld, maar ontving tot mijn teleurstelling twee compleet verschillende boekjes. De foto's waren in beide boekjes volledig door elkaar gehusseld. Dit was een erg teleurstellende ervaring en ik zal hier niet snel opnieuw bestellen.
De service was uitstekend.
De levering van het bestelde boek blijft uit, met beloften over de bezorgdatum die steevast niet worden nagekomen. Het bedrijf communiceert zelden tot nooit over de status. Na zes loze beloftes is het boek nog steeds niet bezorgd, wat de verjaardag waarvoor het bedoeld was, heeft overschreden. Een bedroevende weergave van hun dienstverlening. Het is raadzaam naar alternatieven te kijken.
Ik bestelde iets op 3 mei, maar 10 dagen later heb ik nog steeds niets ontvangen. Op hun website staat dat de levering binnen een week plaatsvindt. Deze organisatie is erg traag en lijkt hun interne zaken niet op orde te hebben.
Ik heb geprobeerd een jaarlijkse kalender te vormen via Albelli, waar ik normaal gesproken tevreden fotoalbums maak, ondanks wat verbeterpunten. Echter, tijdens het uploaden van mijn foto’s constateerde ik onmiddelijk dat ze een paarse tint en onscherpheid vertoonden. Na meerdere pogingen tot contact, werd me uiteindelijk via een chat verteld dat er standaard een bewerkingsfilter over de foto’s wordt geplaatst, wat mijn probleem verklaarde. Mijn nauwkeurig bewerkte foto’s verloren hun kwaliteit. Zelfs een onbewerkte testfoto leed onder deze effecten. Ik ben genoodzaakt mijn kalender ergens anders te vervaardigen.
Op 8 december heb ik een bestelling geplaatst bij Albelli, die beloofde deze voor Kerst te leveren. Echter, mijn bestelling moet nog steeds gedrukt worden. Ondanks meerdere pogingen tot contact leidde dit tot niets. Het lijkt alsof het annuleren van mijn bestelling nu de beste optie is, aangezien Albelli haar beloften niet nakomt. Terwijl de betaling van onze kant direct was, laat de service van Albelli veel te wensen over.
Ik heb op 9 december 100 kerstkaarten bij Albelli besteld en tot op heden niets ontvangen. Mijn account laat zien dat de bestelling niet eens is verwerkt. Ik vrees dat, zelfs als ze spoedig verwerkt worden, ze niet tijdig bij mijn relaties zullen arriveren. Dit is bijzonder gênant en ik ben extreem gefrustreerd met Albelli, van wie ik bij de bestelling te horen kreeg dat de levering slechts een 'beetje' vertraagd zou zijn. Niet vermeld werd dat deze vertraging aanzienlijk zou zijn. Ik ben vastbesloten om nooit meer bij Albelli te bestellen.
Hoewel de producten prachtig zijn afgewerkt, zijn de levertijden onaanvaardbaar lang. De chatondersteuning is inefficiënt en de standaard antwoorden helpen niet verder.
Op 2 december heb ik kerstkaarten besteld bij Albelli. Diverse keren gevraagd wanneer ze verstuurd zouden worden en steeds een ander antwoord gekregen. Nu beweren ze dat ze op zijn vroegst op kerstavond verstuurd worden, wat natuurlijk veel te laat is om ze nog op tijd te kunnen versturen. Dit is mijn eerste ervaring met Albelli, en het is ronduit negatief. Een kleine vertraging had ik nog kunnen accepteren, maar dit is belachelijk. Ik heb uiteindelijk mijn bestelling geannuleerd.
Bestelde fotokaarten op 2/12, hield rekening met kerstdrukte, maar na navraag blijken ze nog niet eens in productie. De levering duurt in totaal 3 weken, wat betekent dat de kaarten niet op tijd voor kerst zullen zijn. Hoewel nog steeds beloofd wordt voor kerst te leveren, is dit onbetrouwbaar. Slechte service!
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Albelli een betrouwbare partij om zaken mee te doen?
Er zijn 39 beoordelingen geplaatst over Albelli. Hun gemiddelde score is 4,6 waar 18% van de klanten heeft aangegeven dat ze opnieuw bij Albelli zouden bestellen.
In welke sectoren is Albelli actief?
Albelli is actief in de webshops industrie en specifiek in sectoren zoals fotoboeken.
Ik heb de beoordelingen van Albelli goed gelezen. Wat nu?
Heeft u de beoordelingen van Albelli gelezen en bent u ervan overtuigd dat dit een betrouwbaar bedrijf is om zaken mee te doen? Ga dan naar de website en plaats uw bestelling! Als u nog steeds niet zeker weet of Albelli geschikt is voor u, kijk dan op webwinkelwijzer.nl en vind een bedrijf dat beter bij uw behoeften past. Hebben de beoordelingen van Albelli u een positieve indruk gegeven? We verzamelen beoordelingen van alle grote bedrijven wereldwijd.