Lebara logo

Lebara reviews en ervaringen

Bezoek de website
Lebara reviews en ervaringen
Beoordelen Bezoek de website Schrijf een beoordeling
499
Lebara logo
Website
lebara.nl
Categorie
Telecom
Bezoek de website

Reviews en Ervaringen met Lebara

Het is eenvoudig om snel een sim-only of prepaid abonnement te regelen voor je smartphone, met vele aanbieders om uit te kiezen. Maar als je alleen met de top wilt werken, overweeg dan Lebara. We hebben gebruikerservaringen verzameld om je te helpen bij je keuze. Ontdek hier alles over Lebara en beslis of dit jouw volgende provider wordt.

Introductie tot Lebara

Opgericht in 2001 door drie ambitieuze migranten, Lebara streeft ernaar bellen betaalbaar te maken met hun voordelige sim-only en prepaid opties. Betalen voor wat je gebruikt is hun eerlijke beleid, een weerspiegeling van hun missie om vrijheid in communicatie te bieden.

Waarom Lebara?

Lebara staat bekend om zijn concurrerende prijzen en flexibiliteit. Het netwerk is herhaaldelijk bekroond, en biedt de mogelijkheid bundels gratis aan te passen via een persoonlijke account of de handige Lebara app, beschikbaar in de App Store en Google Play.

Betrouwbaarheid van Lebara

Volgens gebruikers is Lebara uiterst betrouwbaar met een stabiel netwerk dat snelheid en uitgebreide dekking garandeert. Met de flexibiliteit om bundels zonder kosten aan te passen, beoordelen klanten Lebara met een hoge 8,8.

Klantenservice en Feedback

Lebara voorziet in uitgebreide zelfhulpopties via hun FAQ. Voor persoonlijk contact is er live chat, Twitter, Facebook, of telefonische ondersteuning, bewijs van hun expertise in communicatiediensten.

Geef je eigen beoordeling

De beoordelingen van Lebara-gebruikers bieden waardevolle inzichten. Zie het als aanmoediging om ook jouw ervaring te delen, waarmee je anderen helpt bij hun keuze.

Reviews over Lebara
Gerelateerde bedrijven
Simyo logo
Simyo
30 beoordelingen
6,6
Ben logo
Ben
203 beoordelingen
7,8
Simpel logo
Simpel
23 beoordelingen
6,5
5,1
19% zou opnieuw kopen
33 beoordelingen
Zeer slecht

Lebara heeft onze overeenkomst niet gerespecteerd door de nummerportering een maand te vroeg te regelen. Ondanks meerdere contactpogingen met hun klantenservice, en de belofte van bevestigingen die nooit kwamen, werden we toch geconfronteerd met incassokosten. Een zeer teleurstellende ervaring met deze provider, mede door de onkundige hulp vanuit de klantenservice.

Geplaatst op: 01-02-2024
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Liam S.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Teleurstellende service en product

We kochten een prepaid simkaart voor onze zoon met een promotie dat we €15 beltegoed zouden krijgen voor slechts €2,95. Na activatie was er echter niks op de kaart en bleek het zogezegde tegoed al 'gebruikt' te zijn op de dag zelf, wat absurd is omdat we verbonden waren met wifi. De klantenservice was totaal niet behulpzaam. Het veroorzaakt alleen maar ergernis.

Geplaatst op: 10-01-2024
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Liam V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Lebara prepaid leidt tot teleurstelling

Verwarring en teleurstelling met Lebara na aankoop van een prepaid kaart bij Kruidvat. Ondanks de belofte op de verpakking, was de werkelijkheid anders. Na meerdere mislukte pogingen en contact met de klantenservice, kwam ik erachter dat de speciale aanbieding niet gold voor aankopen buiten hun site. Uiteindelijk zat ik vast met een nutteloos stuk plastic en een gevoel van misleiding.

Geplaatst op: 23-11-2023
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Anoniem M.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Wat een K*Tbedrijf

Mijn vader was klant bij Lebara en overleed. Om het contract te beëindigen moest een overlijdensakte ingediend worden. Voor het afsluiten van een contract is geen enkel document nodig, maar nu dit wel. Na het indienen van de akte ging Lebara gewoon door met geld incasseren en was er geen communicatie mogelijk. Geen respons op berichten en het incasseren stopte niet. Absoluut bedrieglijk.

Geplaatst op: 19-09-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Sander B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Zeer Slechte Service en Niet Nagekomen Afspraken

Na een mededeling over tariefwijzigingen per september en het aanbod om mijn abonnement kosteloos te beëindigen, heb ik dat direct gedaan. We zijn nu een maand verder, maar mijn abonnement is nog steeds actief ondanks talloze pogingen en lange wachttijden om dit te regelen. Afspraken worden niet nagekomen en de bereikbaarheid laat te wensen over. Mijn advies is om ver weg te blijven van dit bedrijf.

Geplaatst op: 04-09-2023
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Ramon W.

7 / 10
5/5 1/5 3/5 4/5
Opnieuw kopen? Nee
Teleurstellende Service en Extra Kosten

De bijkomende kosten zijn ondoorzichtig. Als een pakket 5 Gbyte biedt, verwacht ik geen extra kosten buiten de bundel. Bij andere aanbieders betaal je een duidelijk vast bedrag. Een bedrijf dat alleen op basis van kleine lettertjes draait, kan niet eeuwig blijven bestaan. Vroeg of laat halen deze praktijken een bedrijf in.

Geplaatst op: 05-09-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Joshua H.

4 / 10
2/5 2/5 2/5 2/5
Opnieuw kopen? Nee
Benedenmaatse service ervaring

Mijn simkaart gaf problemen, dus nam ik telefonisch contact op. Eerst werd mij verteld om zelf online een nieuwe te bestellen, wat niet lukte. Bij het opnieuw bellen kreeg ik een onbehulpzame medewerker aan de lijn die vlak voor sluitingstijd het gesprek abrupt beëindigde. Ik neem afscheid van Lebara.

Geplaatst op: 05-09-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Joran S.

3 / 10
2/5 2/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Waardeloos!

Bestellen is geen probleem, maar de after-service is echt belabberd. De klantenservice is een ramp; de medewerkers lijken niet op de hoogte en de verbinding is vaak slecht.
Communicatie is totaal ondermaats.
Dacht na één keer bellen dat het een eenmalig iets was, maar elke keer weer hetzelfde liedje met ondeskundig personeel.
Zeer teleurstellende ervaring.
Ik heb er genoeg van!

Geplaatst op: 06-09-2023
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Mette M.

6 / 10
5/5 2/5 4/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Verschrikkelijke ervaring!

In september liep er iets mis met de betaling, wat leidde tot oneindig veel bellen met niet-Nederlandstalige, onervaren medewerkers, lange wachttijden en uiteindelijk werd mijn service afgesloten. Het enige lichtpuntje was een uiteindelijk bruikbare betalingslink. Toen ik dacht weer aangesloten te zijn, bleek dat ik geen data kon gebruiken. Na weer urenlang proberen iemand aan de lijn te krijgen, kreeg ik enkel nutteloze sms'jes. Zo klaar mee dat ik deze week overstap naar een andere provider. LEBARA, RUI M JE ZAKEN OP, JE VERLIEST HIER KLANTEN MEE.

Geplaatst op: 23-09-2023
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Daan J.

7 / 10
1/5 1/5 1/5 10/5
Opnieuw kopen? Nee
Verschrikkelijk

Ik kreeg een rekening van 36 euro, terwijl ik normaal 11 euro maandelijks betaal - dat is 25 euro extra voor 1 GB internet die ik nooit heb besteld. Bij navraag bij Lebara, kreeg ik te horen dat ik op een antwoord moest wachten tot maandag. Dit bedrijf is ronduit slecht.

Geplaatst op: 15-09-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Ruben M.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Ja
Wees voorzichtig met Lebara

Een enorme waarschuwing voor iedereen: probeer niet te verhuizen van Lebara naar een andere provider, het is een absolute nachtmerrie. Mijn poging tot overstappen resulteerde in dubbele kosten en een hoop frustraties door niet-nagekomen afspraken en slechte communicatie. Het lijkt erop dat Lebara problemen met nummerbehoud niet adequaat kan oplossen. Overweeg dus goed voordat je met hen in zee gaat!

Geplaatst op: 17-08-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Fenna D.

3 / 10
1/5 1/5 2/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Wat een pannenkoeken werken daar

Nog nooit zo'n slechte service ervaren. Ze hebben geen idee.
De communicatie is echt abominabel.
Denk alsjeblieft goed na voordat je hier iets bestelt; slecht bereikbaar en als er iets moet worden opgelost, begrijpen ze het niet of beweren ze het op te lossen zonder actie.
Ik word hier zo boos van.
Niet slechts één keer, maar herhaaldelijk meegemaakt!

Geplaatst op: 06-09-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Amine L.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Zeer slecht

De klantenservice is onwetend en luistert totaal niet.

Volgens een email kon je kosteloos opzeggen bij voorwaarden verandering.

Maar dat was niet het geval, moest toch het contract afkopen.

Geplaatst op: 06-09-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Kaylee B.

7 / 10
4/5 1/5 5/5 4/5
Opnieuw kopen? Nee
Ik heb echter geen last van iets, allebij mijn zoons hebben Lebara maar nooit geen problemen, en nee ik word niet betaald voor deze review

Wij ondervinden geen problemen met deze aanbieder, in tegenstelling tot sommige anderen. We vinden het zowel betaalbaar als gebruiksvriendelijk.

Geplaatst op: 01-08-2023
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Rens D.

8 / 10
4/5 4/5 4/5 4/5
Opnieuw kopen? Ja
Begin er niet aan!

Mijn zoon, die een BBL opleiding volgt en daar een kleine vergoeding voor krijgt, heeft een abonnement bij dit bedrijf. Hij gebruikt zijn telefoon voornamelijk voor WhatsApp en Snapchat en dacht een goed abonnement te hebben voor €10 per maand. Echter, Lebara claimt dat hij constant buiten zijn bundel internet en naar het buitenland belt, wat helemaal niet het geval is, en brengt hem daarom meer dan €35 per maand in rekening. Advies: overweeg een aanbieder zoals Simpel en mijd deze bedrijf.

Geplaatst op: 04-07-2023
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Lotte D.

3 / 10
3/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Slechte klant service, onprofessioneel.

Telkens wanneer ik belde kreeg ik telkens een ander verhaal te horen. Zeer onprofessioneel en frustrerend.

Geplaatst op: 19-05-2023
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Iris C.

4 / 10
1/5 1/5 2/5 3/5
Opnieuw kopen? Nee
Slechte service

Ontevreden met de service: onbeleefd personeel, inadequate klantenservice en het product werd niet op de beloofde datum geleverd, wat neigt naar oplichting.

Geplaatst op: 28-03-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Aniek C.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Slechte service

De ervaring met de service was negatief: het personeel was onbeleefd, de klantenservice was ondermaats en het voelde als oplichting.

Geplaatst op: 28-03-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Zoë P.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Slechte service

De service was beneden peil, het personeel onbeschoft, de klantenservice liet te wensen over; kortom, een teleurstelling.

Geplaatst op: 28-03-2023
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Pepijn V.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Boevenstreek

Na mijn overstap naar een andere provider, brengt Lebara nog steeds €1 per maand in rekening. Volgens de klantenservice zou dit te maken hebben met extra kosten. Het is niet zozeer het bedrag waar het om gaat, maar het principe. Het lijkt erop dat Lebara dit geld meer nodig heeft dan ik.

Geplaatst op: 03-11-2022
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Mees B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Tevreden

Ik heb een Lebara SIM-only abonnement dat ingaat op 30 september 2022. Moet ik deze activeren of werkt het direct?

Geplaatst op: 28-09-2022
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Owen H.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Opnieuw kopen? Ja
Oplichterij!

Duidelijke oplichterij met het verdubbelen van beltegoed maar ook de kosten. Het lijkt een aantrekkelijke actie totdat je erachter komt dat het gesprekstarief ook verdubbelt. Zo verdient Beltegoed.nl aan de nietsvermoedende klant. Uiterst teleurstellend!

Geplaatst op: 01-08-2022
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Joep C.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Onaangename ervaring met Lebara

Mijn ervaring met Lebara was verre van positief. Klanten worden naar mijn mening misleid door het bedrijf. Een groot nadeel is het ontbreken van een klachtenafhandelingsproces op hun website. Ik ben allesbehalve tevreden over hun service en raad deze telecomprovider sterk af. Ongewenst is mijn abonnement zonder enig bewijs of toestemming van mijn kant met twee jaar verlengd.

Geplaatst op: 26-02-2022
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Josephine B.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Na annulering, geen geld teruggave.

Na de aanschaf van een sim-only abonnement bij Lebara, besloot ik binnen twee dagen te annuleren en voor een andere provider te kiezen. De annulering zelf leek soepel te verlopen, inclusief een bevestiging per e-mail betreffende de terugbetaling van de eerste maand. Echter, na vier weken en meerdere telefoontjes bleef deze terugbetaling uit. Een teleurstellende afhandeling door Lebara.

Geplaatst op: 23-01-2022
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Mark R.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Opnieuw kopen? Nee
Geen geld terug van prepay na overlijden

Ik heb een seniorenmobiel met Lebara prepay aangeschaft voor mijn moeder die in een verzorgingstehuis verblijft. Mijn dochter woont in het buitenland, dus het was belangrijk dat er genoeg tegoed op de mobiel stond. Na het overlijden van mijn moeder was het prepay tegoed van bijna 48 euro verdwenen. Geen begrip of teruggave vanuit Lebara. Nooit meer Lebara voor ons!

Geplaatst op: 04-02-2022
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Stefan M.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Teleurstellende service van Lebara

Na het aanvragen van een sim only bij Lebara, had ik op 25 december nog geen service. Nu, op 6 januari, is er nog steeds geen verbinding, behalve via WiFi. Ondanks meerdere gesprekken met Lebara, die beloofden het binnen 24 uur op te lossen, blijft het probleem bestaan. Na het laatste telefoongesprek werd er zomaar opgehangen. Ik adviseer iedereen om niet voor Lebara te kiezen en ga zelf terug naar Tele2, een bedrijf dat zijn zaakjes wel op orde heeft.

Geplaatst op: 06-01-2022
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Nora S.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Opnieuw kopen? Nee
Misleidend

Ik werd benaderd door iemand die zich voordeed als een Lebara-medewerker, maar uiteindelijk van een ander bedrijf was, en heb me laten overhalen tot een 24-maands abonnement. Ze gaven bewust misleidende informatie over kosten en internetgebruik. Toen ik later met een echte Lebara-medewerker sprak, bleek dat er buiten de bundel maximaal 10 euro extra kosten zijn, en dat je internet niet wordt afgesneden maar gewoon doorloopt tot een maximum van 10 euro. Let op, dit is niet waar: je internetverbinding wordt volledig onderbroken en je kunt niets meer doen tot de nieuwe maand begint. Een absoluut waardeloze service gebaseerd op leugens.

Geplaatst op: 07-01-2022
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Damian H.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Opnieuw kopen? Nee
Onbetrouwbaar

Absoluut niet aan te raden om hier een abonnement af te sluiten. Ze houden je voor met leugens en beroepen zich achteraf op kleine lettertjes in de voorwaarden.

Geplaatst op: 07-01-2022
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Aron F.

2 / 10
1/5 1/5 1/5 1/5
Opnieuw kopen? Nee
Te veel niet-relevante e-mails

Na mijn bestelling en de aanvraag voor nummerbehoud, blijf ik gebombardeerd worden met e-mails over het activeren van de kaart, terwijl dit nog niet mogelijk is. Dit is uiterst irritant en overbodig.

Geplaatst op: 09-12-2021
Laatst bewerkt op: 07-08-2024
Geschreven door: Rebecca A.

6 / 10
1/5 2/5 4/5 5/5
Opnieuw kopen? Ja
Abonnement valt tegen bij grensoverschrijding

Ondanks dat Lebara betaalbaar is, valt de service tegen zodra je de Nederlandse grens overgaat en het internet niet meer werkt, terwijl dat juist een belangrijke reden was voor het afsluiten van mijn abonnement.

Geplaatst op: 31-10-2021
Laatst bewerkt op: 06-08-2024
Geschreven door: Jennifer S.

10 / 10
5/5 5/5 5/5 5/5
Opnieuw kopen? Nee

Schrijf een beoordeling over Lebara
Bestelproces *
0
/ 10
Service *
0
/ 10
Prijs *
0
/ 10
Levering *
0
/ 10


Gerelateerde bedrijven
Simyo logo
Simyo
30 beoordelingen
6,6
Ben logo
Ben
203 beoordelingen
7,8
Simpel logo
Simpel
23 beoordelingen
6,5

FAQ (Veelgestelde vragen)

Is Lebara een betrouwbare partij om zaken mee te doen?

Er zijn 33 beoordelingen geplaatst over Lebara. Hun gemiddelde score is 5,1 waar 19% van de klanten heeft aangegeven dat ze opnieuw bij Lebara zouden bestellen.

In welke sectoren is Lebara actief?

Lebara is actief in de telecom industrie en specifiek in sectoren zoals simonly en telefonie.

Ik heb de beoordelingen van Lebara goed gelezen. Wat nu?

Heeft u de beoordelingen van Lebara gelezen en bent u ervan overtuigd dat dit een betrouwbaar bedrijf is om zaken mee te doen? Ga dan naar de website en plaats uw bestelling! Als u nog steeds niet zeker weet of Lebara geschikt is voor u, kijk dan op webwinkelwijzer.nl en vind een bedrijf dat beter bij uw behoeften past. Hebben de beoordelingen van Lebara u een positieve indruk gegeven? We verzamelen beoordelingen van alle grote bedrijven wereldwijd.

Alle subcategorieën van deze categorie